בדיקות תוכנה ידניות

עולם המחשבים הוא עולם גדול ורחב ותוכנות הן חלק משמעותי ממנו. אם בעבר תוכנות היו יכולת להיות רק ברמה הלוקאלית, מה שאומר על מחשבו של המשתמש, הרי שהיום תוכנות האון ליין, התוכנות בענן, תפסו להן מקום של כבוד בעולם הזה. בשביל שהתוכנות הללו יעבדו כמו שצריך ובשביל שהן ישיגו את מטרתן, הן צריכות להיבדק בצורה מוקפדת. מי עושה את זה? מי שהוכשר לבדוק תוכנות ולמד את התחום. בדיקות תוכנה יכולות להיות אוטומטיות מה שאומר שיש מערכת שיכולה לבדוק בו זמנית מסכים שונים בתוכנה, ויכולות להיות ידניות.

מהן בדיקות תוכנה ידניות?

כפי שציינו יש בדיקות תוכנה אוטומטיות מה שאומר שיש מי שכתב את הבדיקה והיא מתבצעת בצורה אוטומטית וללא מגע יד אדם. לעומתן, יש בדיקות תוכנה ידניות שכשמן כן הן, מתבצעות על ידי מיש הוכשר להן ומתבצעות צעד אחר צעד על פי פרמטרים שונים שצריך לבדוק. בודק התוכנה עובר מסך מסך ומנסה לאתגר את המערכת, מנסה למצוא נתיבים שמהם המערכת עלולה לקרוס. הוא מנסה "להפיל" את המתכנת או במילים אחרות, למצוא אצלו טעויות, והוא מאתר את השגיאות כדי שהמשתמש לא ייפגע מהן. למעשה, הוא מדמה את המשתמש עצמו ומבצע את העבודה.

סוגי בדיקות

יש סוגים שונים של בדיקות תוכנה והנה כמה מהם:

  • בדיקת שימושיות – זו היא בדיקה שמתמקדת בנוחות השימוש בתוכנה. האם היא קלה לתפעול? האם הניווט בה פשוט? האם הכפתורים נמצאים במקומות הנכונים?
  • בדיקות ממשק לקוח – בדיקות הנוגעות לפקדים ולשדות במסך. האם יש תקינות מלאה? האם הכל עונה לחוקים?
  • בדיקות פונקציונאליות – אלו בדיקות שמוודאות דבר אחד. שהמערכת עושה את מה שהיא אמורה לעשות ולא משהו אחר. שהיא מצדיקה את העבודה עליה.
  • בדיקות לא פונקציונאליות – אלו בדיקות טכניות בעיקרן שנוגעות לעומס על המערכת, לשימושיות, לביצועים וכדומה.
  • בדיקות בין לאומיות – בבדיקות אלו מתמקד הבודק בשפות שונות במידה והתוכנה היא בעלת שפות מרובות.

בדיקות תוכנה ידניות – המקצוע של ההווה ושל העתיד

אם אתם מחפשים תחום להיכנס אליו ובעיקר אם החלום שלכם הוא להיכנס לעולם ההייטק, לימודי בדיקות תוכנה ידניות הוא בדיוק מה שאתם מחפשים. זהו תחום נרחב שיש בו לאן להתפתח, תחום מעניין ומגוון שיכול לקדם אתכם לא מעט. זהו תחום שיש בו אין סוף עבודה, הן בחברות בניית אתרים, הן בבתי תוכנה ובחברות נוספות. תחום כזה יכול להיות קרש הקפיצה שלכם הן מבחינה תעסוקתית והן מבחינה כלכלית.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest