פודטק – ההווה והעתיד של תעשיית המזון

הטכנולוגיה של היום ויכולת הירידה לפרטים ושיפורם לא פסחה על תעשיית המזון. פודטק, כשמו Food Tech הוא ז'אנר טכנולוגי שעוסק בחקר והטמעה של טכנולוגיות בתעשיית המזון, שנועדו לשפר את תהליך הייצור וגם את האיכות. למעשה טכנולוגיית פודטק היא חלק עיקרי מתעשיית המזון כיום והיא באה לידי ביטוי בכל האלמנטים- בתעשייה, מחקר, ייצור, אספקה וכו'. ישראל היא שחקנית מרכזית בתחום הזה בזירה העולמית, בתעשייה שהופכת משנה לשנה לגדולה יותר ויותר.

פודטק – למה זה כל כך חשוב לנו

לפודטק יש חשיבות רבה בעידן שבו אנו חיים. דווקא כיום אנו חיים בעידן שהוא מסובך מבחינה תזונתית, מצד אחד במקומות רבים בעולם, כמו באפריקה, אין לאנשים מה לאכול. מצד שני אנשים בעולם המערבי סובלים מבעיות השמנה שיוצרות בעיות קשות עוד יותר. חוסר האיזון הזה פוגע באנושות בצורה חמורה. החשיבות של פודטק באה כאן לידי ביטוי על ידי מחקר ויצירת טכנולוגיה שמנסות לטפל בבעיות אלו, כמו יצירת מקורות מזון מלאים ועשירים שמקורם לא מן החי, מזונות שמטופלים נגד כל מיני חיידקים מזיקים ועוד.

פודטק – מה קורה בישראל

תחום הפודטק הוא יחסית צעיר בעולם ביחס לשאר הטכנולוגיות וכך גם בישראל. אך דווקא כאן, בארצנו הקטנה, יש פוטנציאל עצום שמתממש, בגלל שאנחנו מעצמת טכנולוגיה וחקלאות. השילוב הזה יוצר קרקע פורייה לאחת התעשיות הכי מתפתחות בעולם. למעשה, בישראל קיימות כ- 350 חברות המתעסקות בתחום, מספר שגדל משנה לשנה והתפתח בצורה אדירה בשנים האחרונות

פודטק וטבעונות

פודטק הוא תחום שמביא בשורה לטבעונים. אם פעם טבעונים היו מתקשים למצוא מוצרי מזון טבעוניים, בקושי סויה, היום המבחר ענק ואין שום בעיה להיות טבעוני ולהנות ממגוון מזון עשיר ואת זה צריך לתת קרדיט לתעשיית הפודטק. פודטק יוצר אלטרנטיבות מעולות לבשר וגורם לירידה בצריכה ולעלייה בבריאות שלנו. היום ניתן להנות מחלבונים עשירים ואיכותיים שמקורם אינו מן החי וכך גם לוותר על הפגיעה בבעלי חיים וגם לתרום יותר לבריאות שלנו, מכיוון שמחקרים רבים מראים שצריכת בשר וחלב בפרט אינם בריאים במיוחד. דוגמא למקור ייצור חלבון שמצאו בתעשיית הפודטק – חלבונים אשר מקורם בזחלים של זבובי פירות – חלבונים שהם איכותיים ואינם כוללים סיכון מחלות שקיימים בחלבונים אחרים מן החי, כמו סלמונלה.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest