רמקולים מוגברים מול רמקולים פסיביים – מה ההבדל בין רמקול מוגבר לרמקול פסיבי

למי שמתעניין בעולם הסאונד, בוודאי שמעתם את המושג רמקולים מוגברים. רמקולים מוגברים למעשה הם רמקולים שכוללים בתוכם מערכת הגברה בנוסף לרמקול עצמו, וזה בניגוד לרמקולים פסיביים "של פעם" שלא כללו מגבר בתוכם ובכך היה קשה הרבה יותר לעבוד איתם, בעיקר בתור אנשי סאונד, כי זה דרש לסחוב בנוסף לרמקול עצמו גם מערכת הגברה. אז החלטתם שאתם רוצים רמקולים מוגברים? במאמר הבא נעבור על ההבדלים בין רמקולים מוגברים לרמקולים פסיביים, וכך תחליטו איזה רמקולים אתם צריכים, ספויילר? רמקולים מוגברים.

רמקולים מוגברים מול רמקולים פסיביים – יתרונות וחסרונות

אז כמו שאמרנו, רמקולים פסיביים אינם כוללים בתוכם מערכת הגברה ובכך הם מקשים עלינו רבות בכך שאנו צריכים להיסחב עם שני חלקים כבדים במקום אחד וגם יש צורך להתעסק עם החיבורים בין המגבר לרמקול, התעסקות שנרצה להוריד מעצמנו בעיקר אם אנו אנשי מקצועי ויש לנו משימות חשובות יותר להתעסק בהם בתהליך ההקמה. בנוסף בעקבות ההתעסקות השל החיבורים ברמקולים פסיביים, באופן טבעי אחוז התקלות גבוה יותר מאשר ברמקולים מוגברים ובתור אנשי מקצוע חשוב מאוד למזער כל תקלה אפשרית.

רמקולים מוגברים מול רמקולים פסיביים – התאמת המגבר לרמקול

 עוד עניין או שרמקולים מוגברים באים כחבילה מושלמת, רמקול ומגבר שמתאים לו במדויק. רמקולים פסיביים דורשים התעסקות רבה יותר, כאשר נרצה לקנות מגבר לרמקול הפסיבי אנו מסתכנים ברכישת מגבר לא מתאים, מאחר והתאמת מגבר לרמקול הפסיבי דורשת התאמה מדויקת להספק הנכון של הרמקול, כאמור, ברמקולים מוגברים המגבר הפנימי מותאם בדיוק לרמקול, ובכך אנו חוסכים התעסקות רבה ובזבוז זמן יקר בקניית מגבר והכי חשוב, ברמקולים מוגברים אנו מקבלים יחס התאמה מושלם בעוצמת ההגברה בין הרמקול למגבר.

רמקולים מוגברים מול רמקולים פסיביים – סיכום

כאמור, רמקולים מוגברים הם מומלצים על רמקולים פסיביים מכל בחינה אפשרית, אך יש אנשים ועסקים שעדיין משתמשים ברמקולים פסיביים, אלה בדרך כלל עסקים כמו בתי קפה, מסעדות, מועדונים ושאר אנשים ועסקים שהשימוש שלהם ברמקול הוא כרמקול נייח שיכול לעמוד במקום גם שנים רבות. אם אתם לא מתכוונים להזיז את הרמקול בכלל ואתם מתכננים להשאיר אותו במקומו, אז רמקולים פסיביים יכולה להיות אפשרות בשבילכם, אך אם השימוש שלכם ברמקולים הוא ורסטילי ודורש ניידות אין ספק שרמקולים מוגברים הם האפשרות הטובה והנכונה ביותר בשבילכם.

אצלנו בשרון רייכטר יש גם רמקולים מוגברים וגם רמקולים פסיביים מחברות ודגמים שונים וכמובן שנשמח לעזור לכם לבחור את הרמקול המתאים ביותר לצרכים שלכם.

אהבתם את המאמר? שתפו עם חברים !

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest